Cacatum non est pictum

Autor: Martin Škopec Antal | 9.2.2013 o 5:06 | (upravené 9.2.2013 o 6:10) Karma článku: 6,26 | Prečítané:  461x

Podtatranské masmédiá vo svojej väčšine vytvárajú mediálnu pseudoskutočnosť, ktorá je konzumentom "informácií" každodenne podsúvaná. Obyčajne za účelom zaplnenia prestoru, nalíčenia "tváre dňa". O samotné informovanie ani tak nejde, skôr o vyladenie diváka, poslucháča, čitateľa. Posunutie jeho pozornosti k tomu "správnemu" cieľu. Ako svojho času napísal Karel Čapek: Kráľovstvo klamstva nie je tam, kde sa klame, ale tam, kde je klamstvo akceptované". A väčšinový konzument (zdá sa) akceptuje čokoľvek, čo mu je predkladané prostredníctvom takzvaných správ...

TVORCOVIA UDALOSTÍ vo svojej väčšine považujú KONZUMENTOV INFORMÁCII (aspon na Slovensku) za tuctovú masu, ktorá si nezaslúži kvalitu, ale iba a len kvantitu. TVORCOVIA UDALOSTÍ sa domnievajú, že obyvateľstvo sa chce identifikovať iba s polotovarom, gýčom, "témou dňa", ktorá má "napuchnuté varlatá". TVORCOVIA UDALOSTÍ si však v celku správne uvedomujú, že väčšinová "masa" konzumentov žije svoju (často mučivú) každodennosť. Tá človeka posúva do stavu vnútorného odumierania a znižujúcej sa citovej reflexie na dianie. KONZUMENT INFORMÁCII sa tak postupne obmedzuje len na základnú požiadavku: "Zožrať" čokoľvek, čo sa aspon minimálne podobá na kvalitnú mediálnu potravu. TVORCOVIA UDALOSTÍ deň čo deň ponúkajú informačné pseudoinformácie a zmyslové pôžitky, ktoré musia byť zákonite v ďalšom dni a týždni emocionálne silnejšie, aby tak konzumenta udržali pri "rozpálenom mediálnom kozube". Jednoducho a jasne: "Škrabanie zmyslov" musí byť čím ďalej tým viac agresívnejšie. To však vyžaduje zvyšovanie latky masmediálnej manipulácie. TVORCOVIA UDALOSTÍ teda s divákom, poslucháčom, čitateľom "POLOHUJÚ" tak, aby už nemal dostatok priestoru nad premýšľaním o ZMYSLE predkladaného NEZMYSLU. Strata prirodzenej reflexie KONZUMENTA na dianie je pre TVORCOV UDALOSTÍ tou správnou "tvorivou dielňou". Aj deťom môžete dávať tie najlacnejšie cukríky. Hlavne, že sú to cukríky a deti následne spokojne "držia hubu". TVORCOVIA UDALOSTÍ ponúkajú svoj mediálny "tovar" ako pomyselné cukríky. TECHNOLÓGIA MANIPULÁCIE spočíva najmä v schopnosti "správne" informácie SELEKTOVAŤ, upravovať do určitej ČASOPRIESTOROVEJ "VEĽKOSTI" a schopnosti nasúkať do nich pokiaľ možno čo najviac EMOCIONÁLNYCH zafarbení a podfarbení. Cieľom je, aby KONZUMENT "okamžite" vedel, či si má o udalostiach myslieť... Tento spôsob spracovania vedomia a podvedomia KONZUMENTA používajú hlavne televízie. Na rozdiel od novín a rozhlasu má televízia k dispozícii široké spektum možností, ktoré efektívne "útočia" na mozog. Pohyblivé obrázky v spojení so zvukom sú účinné a zvládzu viac, ako "iba" pásmo, či "iba" zvuk. Najhorším dôsledkom nízkoúrovňovej masmediálnej manipulácie v krajine podtatranskej je už spomenutá strata reflexie a následne aj sebareflexie KONZUMENTA. Neschopnosť zamýšľať sa nad reálne podstatnou TÉMOU DŇA (formou a obsahom) je cestou k neschopnosti ŽIŤ SI SVOJ ŽIVOT. Oddávať sa mechanickému konzumovaniu poloprávd a často tiež neoverených (neoverovaných) "právd" je presne to, čo MANIPULÁTOR potrebuje pre svoj pohodlný "profesionálny" a súkromný život. Možno by už bolo načase, aby mal MANIPULÁTOR s KONZUMENTOM problémy... Zatiaľ však aspon ODKAZ pre MANIPULÁTORA : Cacatum non est pictum
Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

PLUS

Kupujúci Japonec? Neexistuje, tvrdia stánkari z vianočných trhov

Strávili sme jeden deň so stánkarmi, aby sme zistili ako vidia návštevníkov spoza svojich pultov.

EKONOMIKA

Deti boháčov majú vlastnú sieť, stojí za ňou Slovák

Byť bohatým je nuda, keď vás nikto nevidí.


Už ste čítali?