SaS a bilboardová politika - Forma bez obsahu

Autor: Martin Škopec Antal | 11.4.2013 o 7:00 | Karma článku: 9,78 | Prečítané:  642x

SaS bola a je pokračovateľom politických Kočko - Psov typu SOP a ANO (ktože si už dnes na tieto subjekty pamätá, možno tak ich zakladatelia). Plodili témy pre témy. Vytvárali bilboardovú politiku, ktorej cieľom bolo rýchle získanie voličov pre krátkodobé ciele. Nie dlhodobá hodnotová orientácia, ale "myšlienkové" rýchlokvašky. Práve SaS bola a je ukážkou toho, že kvalitnú politickú stranu nie je možné vybudovať za niekoľko víkendov "niekde" pri raňajkách, čo pri slávnostnom obede. Zohnať budovu, rozdať si stranícke funkcie a zbúchať stranícke stanovy je málo, pokiaľ politickému subjektu nejde o viac, ako iba o hru na stranu.

SaS je modelovou ukážkou obsahovej umelohmotnosti, postupne prerastajúcej do frustrácie časti jej členskej základne. Je úplne jedno, či na čele strany stojí pán XY, XXY, alebo vrece zemiakov. Strana ako celok nemá dlhodobé šance na úspech, lebo nevznikla na základe spoločenskej objednávky. Strana, ktorá vznikla iba pre stranu, pre malú členskú základňu, je odsúdená na neustále vnútrostranícke (neproduktívne) škriepky, odchody, príchody, presuny osôb. Ako povedal Winston Churchill: "Človek sa najviac nachodí, keď nevie, kam vlastne ide". Problémom SaS je chodenie nikam, po lese povrchností. Téma homosexuálnych partnerstiev, téma zníženia poštu poslancov v NR SR, téma referend, téma "luxusné papalášske autá", téma marihuana, to všetko boli len slovné cvičenia - témy pre bilboardy. Vnímavý pozorovateľ vedel od začiatku, že v časoch kríz sú dôležitejšie témy na verejné pretriasanie. Zníženie počtu poslancov by riešilo iba to, že v parlamente by bolo menej poslancov. Žiadne veľké ušetrenie financii, žiadne skvalitňovanie mentálneho usporiadania parlamentného osadenstva. A homosexuáli si vo vzťahoch poradia aj bez módneho kvákania istej časti európskeho politického spektra. F.L.Rieger napísal, že v "politike je merítkom múdrosti výsledok". V prípade SaS (no aj SOP a ANO) sa zákonite ukázalo, že pôvodné zámery nemusia ísť ruka v ruke s múdrosťou, politickou zrelosťou. Bilboardová politika je forma bez obasahu. Pre "nové" slovenské politické subjekty by SaS mala byť poučením. Ako sa však ukazuje, nie je. Festival povrchností pokračuje a ľuďom sú ukazované nové bilboardové masky.
Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Kto zneužije urgentný príjem zaplatí desať eur, navrhuje Drucker

Viac ako 70 percent výjazdov záchraniek k pacientom, ktorých dovezú na nemocničnú pohotovosť, je podľa analytika zbytočných.

KOMENTÁRE

Plátanie dier v zdravotníctve

Rizikom sú príhody s fatálnym následkom, ktoré imidž dobrej reformy neurobia.

ŠPORT

Asociácia dala lyžiarkam ultimátum, výsledok je neistý

Znepriatelené strany sa nevedia zhodnúť.


Už ste čítali?