reklama

SaS a bilboardová politika - Forma bez obsahu

SaS bola a je pokračovateľom politických Kočko - Psov typu SOP a ANO (ktože si už dnes na tieto subjekty pamätá, možno tak ich zakladatelia). Plodili témy pre témy. Vytvárali bilboardovú politiku, ktorej cieľom bolo rýchle získanie voličov pre krátkodobé ciele. Nie dlhodobá hodnotová orientácia, ale "myšlienkové" rýchlokvašky. Práve SaS bola a je ukážkou toho, že kvalitnú politickú stranu nie je možné vybudovať za niekoľko víkendov "niekde" pri raňajkách, čo pri slávnostnom obede. Zohnať budovu, rozdať si stranícke funkcie a zbúchať stranícke stanovy je málo, pokiaľ politickému subjektu nejde o viac, ako iba o hru na stranu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (16)

SaS je modelovou ukážkou obsahovej umelohmotnosti, postupne prerastajúcej do frustrácie časti jej členskej základne. Je úplne jedno, či na čele strany stojí pán XY, XXY, alebo vrece zemiakov. Strana ako celok nemá dlhodobé šance na úspech, lebo nevznikla na základe spoločenskej objednávky. Strana, ktorá vznikla iba pre stranu, pre malú členskú základňu, je odsúdená na neustále vnútrostranícke (neproduktívne) škriepky, odchody, príchody, presuny osôb. Ako povedal Winston Churchill: "Človek sa najviac nachodí, keď nevie, kam vlastne ide". Problémom SaS je chodenie nikam, po lese povrchností.Téma homosexuálnych partnerstiev, téma zníženia poštu poslancov v NR SR, téma referend, téma "luxusné papalášske autá", téma marihuana, to všetko boli len slovné cvičenia - témy pre bilboardy. Vnímavý pozorovateľ vedel od začiatku, že v časoch kríz sú dôležitejšie témy na verejné pretriasanie. Zníženie počtu poslancov by riešilo iba to, že v parlamente by bolo menej poslancov. Žiadne veľké ušetrenie financii, žiadne skvalitňovanie mentálneho usporiadania parlamentného osadenstva. A homosexuáli si vo vzťahoch poradia aj bez módneho kvákania istej časti európskeho politického spektra. F.L.Rieger napísal, že v "politike je merítkom múdrosti výsledok". V prípade SaS (no aj SOP a ANO) sa zákonite ukázalo, že pôvodné zámery nemusia ísť ruka v ruke s múdrosťou, politickou zrelosťou. Bilboardová politika je forma bez obasahu. Pre "nové" slovenské politické subjekty by SaS mala byť poučením. Ako sa však ukazuje, nie je. Festival povrchností pokračuje a ľuďom sú ukazované nové bilboardové masky.

Martin Škopec Antal

Martin Škopec Antal

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  371
  •  | 
  • Páči sa:  807x

Žijeme vo svete plnom rituálov, opakovania, napodobňovania a zdania často zbaveného kontaktu s realitou. Albert Einstein raz povedal: Kto chce byť členom ovčieho stáda, musí sa stať ovcou. Som človekom, ktorý chce uvedené meniť alebo sa o to aspoň Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu