Za tú "našu" Moniku

Autor: Martin Škopec Antal | 21.9.2013 o 5:30 | (upravené 21.9.2013 o 12:37) Karma článku: 13,86 | Prečítané:  1158x

Vraj Monika B. je pracovitá a vždy dodrží slovo. Takéto "niečo" hlása jeden z billboardov, ktoré sa nachádzajú v hlavnom meste krajiny Spoločenstva súhlasu, naSmerovaného do stanice Perestrojka. Niekto má "na to Nos" a niekto zas pre krátkodobé oblbnutie dlhodobo oblbnutého obyvateľstva používa komunistické textové pozostatky. Na billboarde snáď ešte mohlo byť uvedené, že Monika B. nikdy neklame, neklamala, že má rada ľudskú súdržnosť, pomoc slabším jej nie je cudzia a tak ďalej a tak dookola... jedna textová - gýčová - odrhovačka za druhou. Lenže... kde už nestačí Nos, tam treba použiť rozum... Takže "naša" Monika je pracovitá a vždy dodrží slovo...

Komunistická propaganda si svojho času z PRÁCE, "PRACOVNÉHO NASADENIA" urobila značku, logo, nápis na transparente. Pestovanie KULTU PRÁCE bolo (NE)prirodzenou súčasťou štátostranou riadeného (vlastneného) mediálneho priestoru. Stranovláda sa neustále snažila vyvolávať dojem, že "ČLOVEK PRÁCE" žije iba pre prácu, "danú" možnosť pracovať. Veď čo už len mohlo byť príjemnejšie, ako práca? Žúrovanie? Súloženie? Čítanie "dekadentnej knihy" od spisovateľa, ktorý nebol členom Zväzu spisovateľov...? "Naša" Monika si uvedomuje, že pracovať nie je vždy príjemné, no zároveň vie, že "lud tejto krajiny" má v obľube dookola slovne omielanú a v písomnej podobe podávanú ZNAKOVÚ SÚSTAVU, ktorá sa stala zástupnou (komunikačnou) rečou Spoločenstva súhlasu. "Hovor, čo chcú počuť a dvere ti budú otvorené", povedal by klasik. Väčšinová slovenská spoločnosť naviac samú seba považuje za (už z "historického" hľadiska) pracovitú (ako keby "sa" inde nepracovalo). A že Monika B. vždy dodrží slovo? No samozrejme... Ide však o to, komu sa "TO" slovo dáva, kde, kedy, aké sú súradnice dopytu a ponuky. Okolnosti tiež nie sú zanedbateľné. Na billboarde sa o doržiavaní slova píše s ľahkosťou. V reálnom živote a v živote politickom je však dodržiavanie slova rôzne a "rôzne". Ak sa ale Monika B. dostala tam, kde je, tak "dané slovo určite vždy dodržala". Záverom toľko: "Naša" Monika je vizuálne aj obsahovo "taká tá kočka", podobná postavám z TV seriálkov, ktoré "bežný" Slovák obľubuje. Seriálky nenáročné, ľahko stráviteľné, sem - tam "nádherne" prízemné. Taký seriálek sa dobre pozerá (aj) v peknom župane. Všakže... Monika B.
Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

PLUS

Kupujúci Japonec? Neexistuje, tvrdia stánkari z vianočných trhov

Strávili sme jeden deň so stánkarmi, aby sme zistili ako vidia návštevníkov spoza svojich pultov.

EKONOMIKA

Deti boháčov majú vlastnú sieť, stojí za ňou Slovák

Byť bohatým je nuda, keď vás nikto nevidí.


Už ste čítali?