Je úplne jedno, či sa jedná o politiku "malú", alebo "veľkú". Stále je to v kampaniach o podliezaní latky kvality. Akoby kandidáti na ten-ktorý post už automaticky počítali s tým, že čo volič, to blbec. Ak sa však kandidát nezamýšľa nad tým, čo a ako deklaruje, potom je otázne, aké výsledky od seba na poste XY očakáva.
Kandidát (kandidátka) vyhľadá priemerne šikovného fotografa (fotografia na billboard), lacnú tlačiareň (volebný letáčik do schránok) a tupotelevíziu, ktorej je úplne jedno, čo vo vysielacom čase "prskne" na obrazovku.
Volič stratil citlivosť na obsah slov a ich (ne)zmysel. Reaguje mechanicky.
Pes sa poteší, keď mu hodíte maškrtu. A ešte reaguje na slová ľahni a sadni...
... keď si ho primerane vycvičíte...
Niet nad dobre vycvičeného voliča