Volič by mal byť rád, ak kandidát - politik väčšinu sľubov nesplní...

Autor: Martin Škopec Antal | 6.10.2014 o 13:15 | Karma článku: 4,47 | Prečítané:  420x

V akejkoľvek kampani kandidát na post XY sľubuje, lebo sľuby sú úplne prirodzene viazané na ponuku. Aj v reklame na nové auto je potencionálnemu kupujúcemu verejne nahovárané, že auto YX sa stane tým najlepším priateľom budúceho majiteľa. Kampaň bez sľubov by bola billboardom bez textu a kreatívnej fotografie.

Naviac: Kandidát si uvedomuje, že volič vo svojej prapodstate netúži po pravdách a plnení sľubov, ale po tom, čo ho v danom momente (počas kampane) oslňuje. Aj Mikuláš Dzurinda počas volebnej kampane SDK v roku 1998 "oslňoval", keď sľuboval dvojnásobné platy. Dzurindovi však v tejto súvislosti nič nevyčítajme. Bol to volič, ktorý naletel, lebo naletieť chcel (len tak mimochodom: O zvyšovaní platov "ľudu" premiér nerozhoduje).

Platí ono známe: Moc slov je tesne viazaná s predstavami, ktoré slová v dave vyvolávajú a je úplne nezávislá na ich skutočnom zmysle. 

Uvedené nie je ani tak o politike - politikoch, ale o ľudskej psychike. Tá sa rada oddáva automatizovanému uvažovaniu, prostredníctvom ktorého hľadá istoty.

V konečnom dôsledku by mal byť volič rád, ak kandidát - politik väčšinu sľubov nesplní...

Môže na neho nadávať a tvrdiť, že "politika je svinstvo".

A nájsť vinníka mimo miesta svojho bydliska je vždy úľava...

 

 

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

PLUS

Kupujúci Japonec? Neexistuje, tvrdia stánkari z vianočných trhov

Strávili sme jeden deň so stánkarmi, aby sme zistili ako vidia návštevníkov spoza svojich pultov.

EKONOMIKA

Deti boháčov majú vlastnú sieť, stojí za ňou Slovák

Byť bohatým je nuda, keď vás nikto nevidí.


Už ste čítali?