reklama

Prečo nie som komunistom? Lebo mám rád ľudí

Prečo nie som komunistom? Lebo mám rád ľudí. Tento odkaz Karla Čapka je asi najlepším posolstvom pre každého, kto sa domnieva, že existuje zázračná komunita spasiteľov, schopná nastoliť systém systémov bez chudoby a zlej nálady...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (45)

Karel Čapek v článku Prečo nie som komunistom (v roku 1924) napísal: "Skutočná chudoba nie je inštitúcia, ale nešťastie. Môžete prevrátiť všetky systémy, nezabránite však tomu, aby človeka nestretávalo nešťastie, aby nebol chorý, netrpel hladom a zimou, nepotreboval pomocné ruky...nešťastie ukladá človeku úlohu morálnu a nie sociálnu". 

Podľa Čapka je najčudnejšia a najneľudskejšia na komunizme jeho pochmúrnosť. "Čím horšie, tým lepšie. Ak zrazí cyklista hluchú babku, je to dôkaz skazenosti dnešného systému... Tento import zúfalej pochmúrnosti sa volá výchova más k revolučnosti, alebo posilňovanie triedneho vedomia... Chudobnému, ktorý má tak málo, ešte berú jeho primitívnu radosť zo života". 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Hovorte s komunizmom o funkcii sleziny a on Vám povie, že to je meštiacka veda. Podobne tak vraj existuje meštiacka poézia, romantizmus, meštiacka humanita a tak ďalej", dodáva Čapek. 

Článok Prečo nie som komunistom by si mali prečítať najmä ľudia, ktorí sa nabaľujú na rečiach o chudobe. 

V uvedenom článku si Karel Čapek akosi nechtiac zaspomínal na budúcnosť jednej neveľkej krajiny...

Prečo nie som komunistom? Lebo mám rád ľudí 

Martin Škopec Antal

Martin Škopec Antal

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  372
  •  | 
  • Páči sa:  813x

Žijeme vo svete plnom rituálov, opakovania, napodobňovania a zdania často zbaveného kontaktu s realitou. Albert Einstein raz povedal: Kto chce byť členom ovčieho stáda, musí sa stať ovcou. Som človekom, ktorý chce uvedené meniť alebo sa o to aspoň Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu