Daniel Lipšic - Líder iba na bilboardoch

Autor: Martin Škopec Antal | 13.3.2013 o 6:07 | (upravené 13.3.2013 o 7:16) Karma článku: 8,82 | Prečítané:  615x

Slovensko má nového bilboardového Lídra. Je ním Daniel Lipšic. Ďalší papierový Superman, podobne ako svojho času Richard Sulík, ktorý sa v predvolebnej kampani (v roku 2010) nechal na bilboardoch zobrazovať v podobe Supermana (tam však išlo aspon o vtipnú vizuálnu vsuvku do inak nudnej predvolebnej kampane). Na Lipšicovom bilboarde čítame: Slušné Slovensko potrebuje lídra. Umelohmotné politické sebadeklarovanie na pokračovanie. Forma opäť predbieha obsah.

Daniel Lipšic je momentálne "produktom" v rukách "expertov" na politickú reklamu. Obzreli si slovenský "terén", odpočuli mienku "bežného občana" a dali hlavy dohromady. Podľa hesla: Viac hláv - viac rozumu. Zistili, že slovenská opozičná realita nemá úspešného lídra a tak si povedali: "Ak nie je líder, musíme ho vyrobiť. To by mohlo zabrať". Lenže... nezaberie. Práve preto, lebo Daniel Lipšic je vo svojej súčasnej podobe iba výrobkom, produktom politickej reklamy a nie dôsledkom spoločenskej objednávky. Táto krajina je plná politických subjektov (a pseudolídrov), ktorí vzrušene pozorujú prieskumy verejnej mienky a každé preferenčné poskočenie nahor oslavujú s až detskou radosťou. Akoby už ani o nič iné nešlo. Iba o percentá, o čísla, o porazenie Alfa samca, ktorý je v skutočnosti Beta samcom. Ak si politický subjekt stanovuje verejné sebazviditeľňovanie, ako jeden zo svojich hlavných cieľov a nemá čo nové povedať (ponúknuť), tak ide len o egomaniacke predvádzanie sa. Daniel Lipšic nie je pán Nikto. Je to vzdelaný, múdry človek, ktorý v slovenskej politike urobil veľa dobrého a pochopiteľne tiež menej dobrého. Je omylný (ako každá ľudská bytosť) a nemožno očakávať, že zo seba bude súkať len kvalitu. Jeho momentálna "obsahová" ponuka pre obyvateľstvo je však podobná, ako v prípade ďalších subjektov (a "lídrov") "napravo od stredu" (úvodzovky sú použité zámerne, lebo v slovenských pomeroch je "napravo od stredu" v skutočnosti "naľavo od stredu" a otázne tiež je, kde sa nám "usadil" samotný stred). A ponuka? Ploché reči o spravodlivosti, sociálnej spravodlivosti, vyšetrení káuz, zvyšovaní zamestnanosti a o zlom premiérovi, ktorý môže za všetko a všade, akoby išlo o monarchu. A naviac: Daniel Lipšic sa argumentačne zasekol v časoch prvého vládnutia Róberta Fica. "Doba" sa zmenila. Píše sa rok 2013 a nie roky 2006 až 2010. Problematické je taktiež nazeranie na Slovensko. Vraj "Slušné Slovensko porebuje lídra". Je ale slušné celé Slovensko? Ak nie, tak ktorá jeho časť je slušná a ktorá menej slušná? Čo Daniel Lipšic a "experti" na politickú reklamu chápu pod slovným spojením Slušné Slovensko? Zrejme nič... Ide len o slogan. O návnadu hodenú do vôd podtatranskej spoločenskej a politickej apatie. Na túto návnadu sa možno chytí malá rybka, no nie Lochneska. Šokujúce prekvapenie sa konať nebude. Spasiteľský (politický) komplex sa ako zhubný nádor rozrastá po organizme, až svojich nositeľov nakoniec zničí. Po roku 2016 nebude vládnuť ani Nová väčšina, ani Alfa, ba ani nikto z "nových" subjektov. Je na nich až príliš vidno, že chcú byť na čele pelotónu. Svojej snahe byť na čele podriaďujú aj to, čo "sa" podriadovať nemá. Strácajú sebaúctu, politickú pamäť. Hlavne však zabúdajú, že táto krajina nie je len súhrnom každodenných štatistík, čísel a ukazovateľov, ale najmä domovom živých bytostí, ktoré trpia, majú svoje radosti, ale tiež očakávania. Tie nie je možné napĺňať prázdnou politickou reklamou, nech je jej tvorcom "ktokoľvek".
Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

KOMENTÁRE

Kaliňák je Ficov Lexa

Minister vnútra vyrástol na symbol zrastenia politickej a ekonomickej moci.

DOMOV

Kaliňák nechal schátrať ubytovňu pre policajtov. Teraz sa jej chce zbaviť

Za projekt opravy, ktorý sa nikdy nevyužil, ministerstvo zaplatilo takmer 175-tisíc eur.

KOMENTÁRE

Kto robí Slovensku v Amerike reklamu? Aj statočný pes a splašený medveď

Krajinu často zviditeľnia iba virály.


Už ste čítali?