Volič chce vidieť obraz vinníka

Autor: Martin Škopec Antal | 29.8.2013 o 7:30 | Karma článku: 13,91 | Prečítané:  330x

Ak chce kandidát - politik na post X, XL, či XXL poraziť (porážať) protikándidáta, musí ho zdupať pod čiernu zem. Negativizovanie politického oponenta v predvolebnej kampani je "športom", ktorý dobre (ne)poznáme. V pomeroch Slovenska sa "hádzanie blata" na politického protikandidáta odohráva najmä v olasti vyvolávania sociálnej závisti (rozkrádanie "spoločného majetku" - peniaze - kauzy), alebo vo sfére upozorňovania na nedostatok "vlasteneckého cítenia" protikandidáta. Nezriedka sa "verejne" debatuje taktiež o jeho neprofesionalite, či neschopnosti riešiť "zásadné problémy bežného - obyčajného človeka". Volič chce vidieť obraz vinníka a politik mu objednanú "vizualizáciu" ponúka na striebornej tácke... Samozrejme (a to najmä) na spôsob bulvárnej mediálnej komunikácie s "verejnou mienkou".

Slovenská "verejná mienka" vo svojej podstate vlastne neexistuje, keďže priemerný Slovák a Slovenka sa sústreďujú hlavne na svoje MALÉ DEJINY (dom, rodina, záhrada, pozemok, (NE)zamestnanie, TV seriálek, atď...) a tie VEĽKÉ DEJINY (história, vysoká - reálna - politka, medzinárodná politika, ekonomika, hospodárstvo) sleduje akoby z japonského rýchlovlaku. Priemerného Slováka zaujíma jeho interné "mentálno - materiálne štúdio" a ostatné buď zámerne, či z nevedomosti obchádza. To je konštatovanie faktu, nie pokus o dehonestáciu celého "Spoločenstva súhlasu". A keďže kandidát - politik vie, že "verejná mienka" je oddaná bulváru a zjednodušenej medziľudskej komunikácii, tak "materiál" (verejnosť) tvaruje podľa slovenského komunikačného Receptára aj vo sfére politickej volebnej kampane. Je úplne jedno, či ide o voľby regionálne, alebo o vysokú politiku. Kandidát sa prihováta prostrediu nenáročnému na podmienky a preto pohodlne podlieza ktorúkoľvek latku kvality. "NA SLOVENSKU JE TO TAK", povedal by "klasik". Kandidát vo volebnej kampani zaujíma polohu kvalitatívneho PLAZENIA a nesnaží sa už ani len o KĽAČANIE (pred "sponzorom" však pravdepodobne kľačí). Súčasné županské predvolebné ťaženie politikov a "politikov" je "o tom istom". Naviac je evidentné, že kandidáti majú totálne vyhoreté osobnostné schránky. Žiadna invencia. Jednoducho už na to "nemajú nos" a o dĺžke miechy sa dá tiež debatovať. Aké spoločenské prostredie, také "osobnosti". Alebo inak: kde je málo osobností, tam je veľa osôb. V roku 1992 sa Vladimír Mečiar ne jednej z tlačoviek HZDS preriekol, keď povedal: "...so Slovákom si môže robiť kto chce, čo chce..." Mal pravdu..."vlastenec" jeden. Ozaj... kdeže je dnes "naše" nacionálne - socialistické zábavné "združenie" pod názvom HZDS a SNS? Kdeže sa nám podeli "nažhavené" babky demokratky z rokov 1991 až 1998? Sú stale TU... aj s potomstvom. To je však už menej nacionalistické a viac socialistické. Je takmer isté, že v Podtatransku nebudeme vidieť predvolebnú kampaň, v ktorej by sa kandidáti "ohadzovali" intelektuálnou (sebareflexnou) argumentačnou komunikáciou typu: "Viem, že nič neviete, ale viem, že ani ja nič neviem..." Na SLovensku je to tak! Vyhrávajú ramená. Nie hlava.
Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

ŠPORT

Sagan začal sezónu klasík druhým miestom, opäť ho zdolal van Avermaet

Belgičan porazil slovenského cyklistu na belgickej klasike Omloop Het Nieuswblad aj minulý rok.

PLUS

Ako pred sto rokmi vysvetľovali príchod tabaku do Európy

Ako sa tabak (dohán) dostal do Európy a ako sa ujalo fajčenie?


Už ste čítali?