Volič by mal byť rád, ak kandidát - politik väčšinu sľubov nesplní...

Autor: Martin Škopec Antal | 6.10.2014 o 13:15 | Karma článku: 4,47 | Prečítané:  437x

V akejkoľvek kampani kandidát na post XY sľubuje, lebo sľuby sú úplne prirodzene viazané na ponuku. Aj v reklame na nové auto je potencionálnemu kupujúcemu verejne nahovárané, že auto YX sa stane tým najlepším priateľom budúceho majiteľa. Kampaň bez sľubov by bola billboardom bez textu a kreatívnej fotografie.

Naviac: Kandidát si uvedomuje, že volič vo svojej prapodstate netúži po pravdách a plnení sľubov, ale po tom, čo ho v danom momente (počas kampane) oslňuje. Aj Mikuláš Dzurinda počas volebnej kampane SDK v roku 1998 "oslňoval", keď sľuboval dvojnásobné platy. Dzurindovi však v tejto súvislosti nič nevyčítajme. Bol to volič, ktorý naletel, lebo naletieť chcel (len tak mimochodom: O zvyšovaní platov "ľudu" premiér nerozhoduje).

Platí ono známe: Moc slov je tesne viazaná s predstavami, ktoré slová v dave vyvolávajú a je úplne nezávislá na ich skutočnom zmysle. 

Uvedené nie je ani tak o politike - politikoch, ale o ľudskej psychike. Tá sa rada oddáva automatizovanému uvažovaniu, prostredníctvom ktorého hľadá istoty.

V konečnom dôsledku by mal byť volič rád, ak kandidát - politik väčšinu sľubov nesplní...

Môže na neho nadávať a tvrdiť, že "politika je svinstvo".

A nájsť vinníka mimo miesta svojho bydliska je vždy úľava...

 

 

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Prieskum Focus: Vládne strany oslabujú

Smer stratil takmer dve percentá. Do parlamentu by sa dostalo aj KDH.

KULTÚRA

BBC bude cez víkend pripravovať reláciu o slovenskej hudbe

World Music Festival v Bratislave pomôže zviditeľniť našu hudbu.


Už ste čítali?